حرکت اولین کشتی حامل زائران اربعین از خرمشهر به بصره در ۲۰ مرداد-راهبرد معاصر

حرکت اولین کشتی حامل زائران اربعین از خرمشهر به بصره در ۲۰ مرداد

رئیس ستاد اربعین وزارت راه وشهرسازی زمان حرکت اولین کشتی حامل زائران اربعین از خرمشهر به بصره را شنبه هفته آینده مورخ ۲۰ مردادماه (۵ صفر) اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید کمال هادیان فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی پس از استماع گزارش نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در این نشست به بیان نکات لازم به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین پرداخت.

وی در ابتدای این نشست اظهار کرد: روز گذشته در جریان سفر به نجف و مذاکره با مقامات کشور عراق توافقات خوبی در شقوق چهارگانه حمل‌ونقل حاصل شد و طرف عراقی نیز موارد مورد توافق را به دستگاه‌های مسئول خود ابلاغ کرد.

سهم ۶۲ درصدی خودرو شخصی در جابه‌جایی زائران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال قبل گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر امسال در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که سهم خودروی شخصی ۶۲ درصد و سهم ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۸ درصد است.

هادیان فر در خصوص تمهیدات حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: جلسات کمیته حمل و نقل جاده‌ای از امروز به طور مرتب و منظم در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شود و مرکز پایش، تحلیل و پیش‌بینی این سازمان هرچه سریع‌تر عملیاتی شود. به طوری که فراخوان اعزام اتوبوس برای جابه‌جایی زائران طبق داده‌های این مرکز و بر اساس تقاضای سفر در مرزها اعلام شود.

وی افزود: مقرر شده است که برای ۵۰ هزار زائر کشور پاکستان روادید صادر شود که از مرزهای میرجاوه و ریمدان تردد می‌کنند و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. همچنین مقرر شده است که برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و هوایی کشورهای خارجی که در ایام اربعین اقدام به جابه‌جایی زائران اباعبدالله الحسین می‌کنند نیز سوخت با نرخ داخلی داده شود.

رئیس ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین میزان حوادث رانندگی در زمان بازگشت زائران رخ می‌دهد، گفت: علت اصلی این حوادث خستگی و خواب‌آلودگی تشخیص داده شده و هماهنگی پلیس راه و سازمان راهداری در تسهیل تردد زائران نقش بسزایی دارد.

انجام ۳۰۰۰ پرواز رفت و برگشت به کشور عراق در ایام اربعین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی پس از استماع گزارش حوزه حمل‌ونقل هوایی اظهار کرد: در مذاکرات انجام شده با طرف عراقی برای انجام ۳۰۰۰ پرواز رفت و برگشت معادل ۷۰۰ پرواز هفتگی در این ایام توافق شد که ۸۰ درصد پروازها به مقصد فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام شود.

هادیان فر در ادامه بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی پروازهای اربعین و آمادگی فرودگاه‌های کشور برنامه سفرهای هوایی را ابلاغ و پروازهای فوق‌العاده را اعلام کند.

اهمیت انتقال زائران شرق کشور با حمل و نقل ریلی

وی در ادامه به حوزه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: در اربعین امسال قطار مشهد، تهران و قم به خرمشهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید ظرفیت لازم برای جابه‌جایی زائران شرق کشور پیش‌بینی شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه مطرح کرد که بهترین روش برای عرضه بلیت؛ پیش فروش ۷۰ درصدی بلیت‌ها و ۳۰ درصد به صورت فردایی برای زائرانی است که در لحظه تصمیم به سفر می‌گیرند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: این رویه برای عرضه بلیت در تمام شقوق رعایت شود.

حرکت اولین کشتی زائران اربعین از خرمشهر به بصره

وی در ادامه از حرکت اولین کشتی حامل زائران اربعین حسینی از بندر خرمشهر به بندر بصره خبر داد و گفت: طبق توافق با طرف عراقی این اتفاق شنبه هفته آینده مورخ ۲۰ مردادماه (۵ صفر) رخ می‌دهد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید نرخ بلیت کشتی خرمشهر-بصره طوری در نظر گرفته شود که استفاده از این خط دریایی مورد استقبال زوار قرار بگیرد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده